NEDEN BLOG


Tıp eğitimi ömür boyu sürüyor. Bilgiye ulaşmak için kullandığımız yöntemlerse evrim geçiriyor. Değerli hocam Dr. John Fowler’in bize yolladığı “günün sorusu”, uzun bir süre boyunca her gün ilk kontrol ettiğim mesaj oldu.
Sosyal medyada FaceBook kullanmaktan çok çabuk sıkıldım. Bu alanı tıp eğitimi ve özellikle Acil Tıpta bilgi paylaşımı için kullanabilen hocalarıma şapka çıkarıyorum.
WhatsApp kullanmayı arkadaşlarımdan öğrendim ve çok sevdim. Klinik içinde iletişimde aktif olarak kullanıyoruz.
Özellikle lise arkadaş grubum ve diğer arkadaşlarımla WhatsApp üzerinden olumlu bir iletişim kurduk. Blog yazmaya başlamakla ilgili tereddütlerimde bana cesaret veren yine lise arkadaşlarım oldu; Göksel Altınışık Ergur, Harika Mıhoğlu, Elif Canan Cingi, Vedat Güven, Emre Çoğulu, Adnan Şenyurt… hepsine müteşekkirim.
Twitter uygulamasını internlerden ve lise arkadaşlarımdan öğreniyorum. Daha acemisiyim, bilgi paylaşımında kullananlara özeniyorum.
Tıp ve sağlıkla ilgili bilgilere artık kolaylıkla ulaşabiliyoruz. İnternette hemen her hastalık ve tedavisi hakkında hem hastalara hem de sağlık profesyonellerine yönelik yazılar ve videolar var. Üstelik bunların bir kısmı hastaların kendi kişisel deneyimlerini içeriyor. Böylece biz de empati yapma şansımızı artırıyoruz.
Bilgiye ulaşmanın artık daha kolay olması, bilgiyi süzme ihtiyacını da beraberinde getirdi. Kaynağını ve yazılış tarihini kontrol etmeden hiçbir şeyi okumaz olduk.
Kendi adıma bilgi tazelemek için en çok ve ilk önce başvurduğum adresler www.emedicine.com, https://emedicine.medscape.com, https://www.uptodate.com, ve tabii ki https://www.acilci.net. Herkese öneririm.
Tıp fakültesi öğrencileriyle ders notlarını paylaşmak gerektiğine inanıyorum. Bu paylaşımın nasıl olacağı konusunda bazı endişelerim oldu. Öncelikle hazırlayacaklarımın öğrenci tarafından ‘kesin-son bilgi’ olarak görülmesini istemem. Hazırlanan notlar öğrencileri diğer bilgi kaynaklarına ulaşma konusunda tembelliğe yönlendirmemelidir.
Derslerde kullandığım sözlü sunumları paylaşma konusunda isteksizim. Çünkü bazı görseller ürün fotoğrafları içeriyor ve reklam olarak değerlendirilebilir. Yine de öğrencilerin (daha doğrusu ders notlarını çoğaltarak para kazanan bazı kişilerin) dersliklerdeki bilgisayarlara yükledikleri yazılımlarla kullandığımız sunumları kopyalamaya çalıştıklarını biliyoruz.
Yazılı ders notlarını kendim hazırlayıp paylaştığımda, güncelleme yapsam da öğrenciler eski notları edinmiş olabiliyorlar. Bu konuda biraz daha rahatım, bilginin güncelliğini kontrol etmek kendi sorumluluklarında çünkü.
Öğrencilerin beklentileri ‘ders notu dışında soru hazırlanmaması’ yönünde olsa da, bu sadece tatlı bir hayal olabilir; sınavlarda çok çeşitli sorular mutlaka olacaktır.
Blog yazılarını hazırlarken bir başka konuda daha bocaladım; ne kadar detaylı yazmalı? Bazı konuları 1 ve 2 şeklinde hazırlamaya karar verdim.
“FOAMed çağında, bilgiye ulaşmak bu kadar kolayken, bunları neden yazıp paylaşıyorum ki, hazır yazılmışı var” demek yerine; ben de kendimce bilgimi paylaşmak istedim. Böylece kendimi güncellemek de daha eğlenceli olacak.
İşte… bir blog adresi aldım ve paylaşmaya başladım…

Yorumlar

  1. Nesem Nurum cok iyi yaptın. Bana yıllardır "neden blog olmuşturmuyorsun, tam sana göre " diyen arkadaşlarımı yeni anlıyorum. Seni ders notu dışındaki paylaşımlar için se cesaretlendireceğim göreceksin. Benim ilk paylaşımım sunumlarımızı etkinlestirmekti ve çok az okundu. Video da izlenmiyor ama yaşamdan damıttıklarım çok daha fazla okunuyor ve etkileşim sağlıyor. Kalemine kuvvet... bu arada hemen reklam yapayım: www.kaleminizi.com

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

NAZOGASTRİK SONDA TAKMA VE MİDE YIKAMA

DAMAR YOLU AÇMA

BOYUNLUK TAKMA – TRAVMA TAHTASI